Puhelinmarkkinointi sisältää laajimmillaan kaikki suoramainonnan ja -markkinoinnin sellaiset toimenpiteet, joissa puhelinmyyjä ottaa järjestelmällisesti yhteyttä myynnin kohderyhmäänsä suoraan puhelimitse. Kyse on kohdeviestinnästä eli kommunikoimisesta rajatun tai yksilöllisesti valitun kohderyhmän jäsenten kanssa.
Puhelinmarkkinointi voidaan jakaa aktiiviseen ja passiiviseen muotoon:
Hyvät Lehdet Oy tekee telemarkkinointiyrityksenä ensiksi mainittua markkinointia Turussa, Lahdessa, Raumalla, Porissa, Salossa, Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa, Seinäjoella, Vaasassa, Oulussa, Helsingissä ja Kokemäellä.
Puhelinmarkkinoinnin myydyimmät tuotteet ovat aikakauslehdet, kirjat sekä erilaiset harrastusmahdollisuudet. Myös mm. vakuutuksia, sähköä, puhelinliittymiä ja mobiilipalveluita markkinoidaan entistä enemmän puhelimitse.
Erityisesti telemarkkinoinnin soveltuvuusalueet ovat sangen laajat. Telemarkkinointiyrityksen kannalta on kuitenkin keskeisintä selvittää hyvin tarkasti, mitä puhelimen välityksellä tapahtuvalla markkinoinnilla tavoitellaan.
Puhelimitse tapahtuvaa viestintää voidaan pitää vuorovaikutusmarkkinointina. Telemarkkinointi on taitolaji, mutta hyväksi myyjäksi voi myös kasvaa ja kehittyä. Me Hyvillä Lehdillä koulutamme todellisia myynnin ammattilaisia. Sellaisia, joille on työelämässä aina kysyntää.
Mainonnan ja markkinoinnin alueena puhelin on tulevaisuudessakin vahva ja tuloksellinen suoramarkkinointikeino. Lähes jokaisen henkilökohtaiset kännykät mahdollistavat tarkasti kohdennetun tavoitettavuuden. Sähköisiksi kehittyneet asiakastietokannat puolestaan ovat tehokkaita apuvälineitä räätälöidä tarjoukset asiakastietojen perusteella.